Wymiana karty sieciowej (WiFi) w laptopie lub komputerze
Brak połączenia z Internetem w laptopie lub komputerze?
Jedną z możliwych usterek jest uszkodzenie karty sieciowej. W przypadku braku połączenia z siecią bezprzewodową chętnie wykonamy serwis Twojego latopa lub komputera, szybko zdiagnozujemy i wymienimy wadliwą kartę WiFi na nową.
Praktycznie każdy laptop oraz znaczna część komputerów stacjonarnych wyposażona jest obecnie w bezprzewodową kartę sieciową (WiFi - "Wireless Fidelity"). Jest to aktualnie najwygodniejszy sposób na połączenie z Internetem. Karty WiFi wpinane są najczęściej wewnątrz laptopa na złączach PCIe (mini) lub na zewnątrz poprzez gniazda USB.
Przyczyną uszkodzenia bezprzewodowej karty sieciowej w laptopie lub komputerze są najczęściej wady elektroniczne karty, które mogą być spowodowane wieloma różnymi czynnikami. Może to być zarówno efekt przegrzania, zużycia, zalania jak i uszkodzenie na skutek zupełnie innej usterki elektronicznej w laptopie czy komputerze.
W przypadku podejrzenia uszkodzenia karty sieciowej WiFi zapraszamy do naszego serwisu komputerowego w Krakowie na bezpłatną diagnostykę, gdzie chętnie i szybko po wykonaniu niezbędnych testów wymienimy kartę WiFi.
Objawy uszkodzenia bezprzewodowej karty sieciowej
Najczęściej objawy problemów z kartą sieciową ujawniają się częściowym lub całkowitym brakiem połączenia internetowego. Warto jednak zawsze zasięgnąć pomocy serwisu i wykonać niezbędne testy, ponieważ przyczyną problemów z Internetem mogą być także inne usterki (np. systemowe lub dotyczące pozostałych urządzeń sieciowych).
Najczęstsze objawy, jakie towarzyszą uszkodzeniu karty sieciowej to:
- laptop lub komputer w ogóle nie łączy się z Internetem
- laptop nie widzi w systemie karty sieciowej WiFi
- połączenie internetowe rozłącza się w trakcie pracy
- Internet chodzi bardzo wolno
- pojawiają się komunikaty o braku dostępu do Internetu
- laptop nie wykrywa żadnych sieci bezprzewodowych w pobliżu
Opis wymiany karty sieciowej WiFi w laptopie lub komputerze
Usługa w naszym serwisie polega przede wszystkim na właściwym zdiagnozowaniu problemu karty sieciowej. Następnie po rozebraniu sprzętu dobieramy właściwą kartę WiFi i montujemy ją na miejsce uszkodzonej. Po wymianie karty wykonujemy testy sprawdzające poprawność wykonanej naprawy i testujemy jej połączenie z Internetem.
W trakcie naprawy wykonujemy następujące czynności:
- Rozebranie laptopa lub komputera oraz wstępna diagnoza karty sieciowej
- Diagnostyka karty sieciowej, złącza oraz przewodów anteny w laptopie
- Demontaż uszkodzonej karty WiFi
- Właściwy dobór odpowiedniej nowej karty sieciowej
- Montaż nowej karty sieciowej WiFi w laptopie lub komputerze
- Wykonanie testów karty sieciowej po połączeniu z Internetem
- Złożenie laptopa lub komputera oraz testy podsumowujące
- Przygotowanie urządzenia do wydania po naprawie